arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

همه چیز درباره  اندروید۱۳

ممکن است اندروید ۱۲ گوگل، در حال عرضه به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باشد، اما این شرکت در حال حاضر روی اندروید ۱۳  کار می‌کند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ممکن است اندروید ۱۲ گوگل، در حال عرضه به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باشد، اما این شرکت در حال حاضر روی اندروید ۱۳  کار می‌کند.  

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، در حالی که چند ویژگی از اینجا و آنجا به بیرون درز کرده است، گوگل معمولاً نکات اصلی را تا قبل از مراسم رونمایی، افشا نمی‌کند.

اما هر چیزی که به طور صریح اعلام نشده باشد ممکن است به دلیل مسائل فنی، استراتژیک یا حتی قانونی به سبد اطلاعات مشتریان راه پیدا نکند. بنابراین، بیشتر این اطلاعات، به عنوان یک شاخص تقریبی از آنچه می‌تواند در راه باشد، در نظر گرفته می‌شود.

همه چیز درباره  اندروید۱۳

تاریخ انتشار اندروید ۱۳

گوگل، اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۳ را در ماه فوریه منتشر کرد.  این شرکت قصد دارد یک نسخه پیش‌نمایش اضافی در ماه مارس، با اولین نسخه بتا در ماه آوریل ارائه کند.  گوگل قرار نیست به ما بگوید که اندروید ۱۳ واقعا در مورد چیست، به خصوص با انتشار اندروید ۱۲L که هنوز در مرحله انتشار است.  ما انتظار داریم که این افشاگری در Google I/O یا در اطراف آن در ماه مه، زمانی که انتظار می‌رود دومین نسخه بتا اندروید ۱۳، بین آگوست تا سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شود.

متریال شما با اندروید ۱۲ به عنوان ویژگی سفارشی‌سازی تا حدی پیشرفته‌شده و خود گوگل برای اندروید که رنگ‌ها را از کاغذدیواری‌تان به تم برنامه‌ها و رابط تلفنتان می‌کشد، معرفی شد و اکنون در گوگل پیکسل  و برخی دیگر از تلفن‌های اندروید ۱۲ در دسترس است، در حالی که گوگل در تلاش است تا آن را به طور گسترده برای همه دستگاه‌های دارای اندروید ۱۲L و جدیدتر در دسترس قرار دهد. در اندروید ۱۳، گوگل قصد دارد به کاربران اجازه دهد نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر دهند.  در حال حاضر، Material You بسیار پاستلی است.  در حالی که این به سلیقه برخی افراد است، اما همه از این ظاهر ناراضی نیستند.  همچنین کمی کسل کننده می‌شود، به خصوص زمانی که اندروید ۱۱ به طور غیرمستقیم مجموعه‌ای از رنگ‌های بسیار بزرگتر و بلافاصله در دسترس برای انتخاب داشت.

در اندروید ۱۳، گوگل در حال برنامه ریزی برای بهبود رنگ‌ها با چهار گزینه جدید است.  شما همچنان رنگ‌ها را از کاغذ دیواری خود انتخاب می‌کنید، اما نحوه نمایش آن‌ها تا حدودی به شما بستگی دارد.   تصاویر تبلیغاتی پیکسل ۶ گوگل رنگ‌های پر جنب و جوش بیشتری را نسبت به اندروید ۱۲ نشان می‌دهند، بنابراین این ممکن است راهی برای گوگل باشد تا این مشکل را برطرف کند و در عین حال قدرت بیشتری را در دستان کاربر قرار دهد.

اعلان‌های پیشرفته

اگر گوگل با نوتیفیکیشن‌ها در اندروید دست و پنجه نرم نمی‌کند، آیا واقعاً می‌توان آن را یک ارتقاء بزرگ نامید؟  تنظیمات در اندروید ۱۳، نشان دهنده پشتیبانی از مجوز‌های اعلان‌ها هستند.  این بدان معناست که گوگل به هیچ برنامه اندرویدی اجازه نمی‌دهد از همان ابتدا برای شما اعلان ارسال کند.  درست همانطور که در کروم یا سایر مرورگر‌های مدرن می‌بینید، آن‌ها باید صریحاً درخواست کنند و به آن‌ها اجازه دسترسی داده شود تا اعلان‌هایی برای شما ارسال کنند.  برای برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام، اکثر کاربران این کار را بدون تردید انجام می‌دهند.

همه چیز درباره  اندروید۱۳

برای انتقال ضربه بزنید

اپل بین آیفون‌ها و هوم پاد‌های خود قابلیتی به نام Tap to Transfer ارائه می‌دهد.  هنگام پخش آهنگی در آیفون خود با Apple Music، می‌توانید به راحتی روی Homepod ضربه بزنید تا پخش را به بلندگو منتقل کنید تا صدایی غنی‌تر بدون دست و پنجه نرم کردن با کنترل‌های روی صفحه نمایش بگیرید.  بر اساس یک مدل به اشتراک گذاشته شده توسط اندروید پلیس گوگل، در حال کار بر روی آن برای اندروید ۱۳ است.  هیچ چیز زیادی در مورد آن غیر از وجود آن در حال حاضر شناخته شده نیست، بنابراین این بیشتر یک احتمال است تا قطعیت.  با این حال، با فروش Nest Audios و Nest Minis توسط گوگل و همچنین اکوسیستم گسترده‌تر اسپیکر‌های هوشمند با قابلیت Cast  داشتن این ویژگی بسیار خوب است.

دسترسی به  اسکنر کد QR آسان‌تر است

کد‌های QR در عصر کرونا بسیار مهم‌تر شده‌اند، و گوگل می‌تواند در حال کار روی راهی برای آسان‌تر کردن استفاده از آن‌ها در آینده باشد.  شایان ذکر است که از قبل می‌توانید کد‌های QR را از طریق دوربین گوگل یا برنامه تلفن اندروید شخص ثالث مشابه اسکن کنید.  با اندروید ۱۳، گوگل در حال کار بر روی یک اسکنر کد QR داخلی است که می‌تواند مستقیماً روی صفحه قفل کار کند و از طریق برنامه تنظیمات سریع به آن دسترسی داشته باشید.  این کار راحت‌تر از کار با دوربین قبلی است، اگرچه ممکن است عملاً تغییر چندانی نداشته باشد.  اسکنر کد QR گوگل اخیراً به دلیل نقص‌های امنیتی مورد انتقاد قرار گرفته است، بنابراین امیدواریم که این شرکت قبل از انتشار این مشکلات را برطرف کند.

همه چیز درباره  اندروید۱۳

سیستم چند زبانه

گوگل در حال اضافه کردن پشتیبانی بومی برای تنظیمات زبان هر برنامه به اندروید است.  در حال حاضر، کاربران می‌توانند یک زبان سیستمی پیش‌فرض را تنظیم کنند که توسط همه برنامه‌ها در گوشی‌شان استفاده می‌شود، اما گوگل در حال کار بر روی تنظیمات جدیدی است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که از کدام زبان استفاده می‌کنند، انتخاب کنید. برنامه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند زبانی را انتخاب کنند که با زبان سیستم متفاوت است تا نیاز‌های کاربران چند زبانه را برآورده کند.  دیو برک از گوگل توضیح داد که چنین برنامه‌هایی اکنون می‌توانند یک API پلتفرم جدید را برای تنظیم یا دریافت زبان دلخواه کاربر فراخوانی کنند. واتس اپ شما می‌تواند به زبان انگلیسی، تلگرام شما به زبان روسی، وی چت شما به زبان چینی و ... باشد.  این یک ابزار کوچک خوب برای افرادی است که به چندین زبان صحبت می‌کنند و با دیگران در سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کنند.

ویژگی‌های دیگر

در این مرحله اولیه، هیچ چیز بزرگی در مورد اندروید ۱۳ وجود ندارد.  گوگل در حال کار  روی یک اسکنر کد QR است که در اندروید ساخته می‌شود، اما اکنون می‌توانید این کار را با برنامه‌های دوربین داخلی در بسیاری از بهترین تلفن‌های اندرویدی انجام دهید، یا به سادگی گوگل لنز،   را دانلود و استفاده کنید.  نشانه‌هایی از یک ویژگی انتقال موسیقی شبیه iOS وجود دارد که به شما امکان می‌دهد موسیقی را تنها با ضربه زدن روی بلندگو‌ها به آن‌ها منتقل کنید و سیستم عامل می‌تواند پشتیبانی از کاربران چند زبانه را با گزینه‌های زبان هر برنامه بهبود بخشد.

نظرات بینندگان